2013. augusztus 24., szombat

Aug. 6.

A koránkelők bagettért mentek, én mosást indítottam (4 €) és reggeli után hamar ki is teregettem mindent a sátor belsejében kihúzott kötélre. Ilyen nagy a sátor, még ez is befért. Lehetett volna szárítógépet is használni, de úgy gondoltam, ha meleg lesz, a sátor belsejében is jól szárad, és nem ázik. Még ¾ 11-kor is itthon ültünk, mert szakadt az eső, volt idő blogot írni.
Végül csak elindultunk, ezúttal autóval, bicikli nélkül. Először a de Bussy-Rabutin kastélyt néztük meg, reneszánsz kastély, portrékkal, szép franciakerttel, labirintussal. Itt felhívták a figyelmünket, hogy tartsuk meg a jegyet, mert Fontenay-ban kedvezményt adnak rá a belépőből. Ez egyébként állami fenntartású kastély, így a gyerekeknek (26 éves korig) ingyenes volt a belépés.

Ezután újra felmentünk Flavigny-ba, ahol ezúttal szerencsével jártunk, nyitva volt a La Grange és volt is hely. Csirkét és kacsát ettünk, helyi köretekkel (krumpli és cukkiniből készített püré), quiche-ket és tarte-kat. Önkiszolgáló rendszerű vendéglő, és tényleg ott volt a pult mögött a filmben látott tulajdonos, Marie-Francoise. Elmondtuk, hogy egy filmben láttuk, nagyon csodálkoztak, kérdezgettek és örültek. A szomszédaink az asztalnál Köln melletti németek voltak, ők is egy film alapján jöttek Flavigny-ba. Az étel egyébként jóízű volt, tényleg házi alapanyagokból, és viszonylag nem is fizettünk sokat, a svájci vacsora többe került.

Flavigny után Fontenay-ba mentünk, ez nem állami hely, ötünknek a kedvezménnyel együtt 33 € volt a belépő. 1118-ban alapították a cisztercita apátságot, a világörökség része. Teljes épségben megmaradt tiszta román stílusú kolostoregyüttes. Van benne egy kovácsműhely is, ami a legrégebbi ipari műemlékek közé tartozik Európában, patak hajtotta a kereket, ami az üllőt ütötte. A barátok annak idején szerszámokat is készítettek és adtak el a környéken. A francia forradalom idején feloszlatták a rendet, később az apátságot Montgolfier leszármazottak vették meg, papírgyár volt, aztán megszabadították az ipari épületektől és a 20. század eleje óta újra eredeti szépségében lehet megcsodálni. Ma is magántulajdonban van.
Platánfa Fontenay-ban

Az apátság temploma

A kerengő

Dormitórium

Részlet a parkból

A kovácsműhely és a malomkerék

Pisztrángos tó

Itt jó sokáig időztünk, utána már nem volt kedvünk újabb körökre, inkább visszamentünk a kempingbe, ahol várt már a hűtőben behűtött dinnye. A ruhák is szinte teljesen megszáradtak a sátorban, mivel az eső elvonultával újra párás meleg lett. A kempingben újabb vendégek jelentek meg, egyre több a kerékpáros turista, egész családok nyaralnak úgy, hogy kerékpárral – kempingfelszereléssel érkeznek.
Sátorbelső

Nap néni a német néni, nap bácsi az étteremben felszolgáló bácsi (aki kicsit hasonlított Rowan Attkinsonra), különdíjas Marie-Francoise.