2013. augusztus 24., szombat

Aug. 15.

A polártakarók jól beváltak, könnyűek és jól melegítenek, nem fáztunk, pedig hideg volt hajnalban. Reggelre vizes minden, de amint ideér a nap, nagyon erősen süt, bár csak 22-23 fok lehet. Aki reggel még nem ébredt fel magától, az a pék dudálására biztos kiszaladt, ez 9 körül volt. Zoli persze korábban, egy másik pékségbe ment el és hozott bagettet.
Délelőtt lementünk ketten kocsival a kikötőbe  a mosodába. Nagyon praktikus dolog ez, a vitorlázóknak is, meg akik a kikötőben vannak. Olyan sok mindent válogattunk össze, hogy csak a nagy gépbe fért bele, úgyhogy tettünk még hozzá a tetőcsomagtartóban gyűlő szennyesből. Míg a gép mosott, elsétáltunk az Ecole Voile –be, ahol a kajakbérlést hirdették. Tájékozódtunk és másnapra lefoglaltunk 3 kajakot.
Közben a gyerekek, főleg Noémi, sokat voltak a parton, Noémi szinte egész nap homokvárat épített. Ma pihenős napunk volt, lenn voltunk a parton, nem terveztünk semmi különöset. Délután négy körül nekiálltunk főzni, levest és mártásos húst ettünk rizzsel.
Nagyon szép a kemping fekvése, ha reggelizünk, vacsorázunk, fogat mosunk, a tengert látjuk, este pedig a hold tükröződik vissza a vízen.
Akkor lehet felmászni, ha a víz a zöld vonalig ér - Pors Mabo strand

Palacsintarakás Tregastel-nél

A Dé nevű szikla

Én teknősnek látom

Telken, kertekben is lehet valakinek sziklája

Apály a Pors Mabo strandon

Tehát itt látni: A zöldig ér a víz, ha dagály van

Később Zolival biciklivel elmentünk kicsit körülnézni Tregastel felé, gyerekek nem akartak jönni. Jól is tették, odafelé nagyon nagy volt a forgalom. Viszont odaérve nagyon szép sziklás részt találtunk, tulajdonképpen azt, ami az útikönyvben le van írva, mindenféle formájú sziklák, palacsintarakás, teknősbéka, mindez rózsaszín gránitból. Visszafelé egy benti úton jöttünk, ott nem voltak annyian. Ceruzás vagy fehér jelzett úton érdemes biciklizni, ott kevés autó jár. Így tehát nagyjából összeállt a holnapi program, délelőtt kajakozás a tengeren, aztán kis főzés, majd elmegyünk kocsival Tregastel-be, sziklás sétányon végigmenni, Akváriumot, piacot nézni.
A sátorban a fiúk átrendezték az alvást, mert kicsit lejt a sátor a bejárat felé, ők azzal párhuzamosan feküdtek, így éjjel folyton le akartak gurulni. Most merőlegesen fekszenek majd.

Nap néni: recepciós néni. Nap bácsi: szomszéd szemüveges bácsi, többször forgolódott napközben.