2013. augusztus 24., szombat

Aug. 10.

Összecsomagoltunk a párizsi kempingben, és egész időben elindultunk Normandia felé. Előző este még Noémi nagyon jól összebarátkozott olasz kislányokkal, már a nevén szólították, sajnálta is, hogy nem látja őket többet.
Párizsból sikerült jól kikeveredni, holott ahhoz, hogy elérjük az A 13-t, először befelé kellett menni, így még egyszer láthattuk az Eiffel-tornyot a kocsiból. Jól haladtunk volna, de itt logikátlanul oldották meg a fizetős kapukat, így háromszor is hosszú sor torlódott fel: Burgundiáig felmentünk az autópályára, az elején húztunk egy lapot, amikor lementünk, fizettünk, itt viszont nincs kártya, csak időnként fizetés.
Kocsi ablakából

Tetszett a gyerekeknek

Egy bevásárlóközpont melletti Mc Donalds-ban ebédeltünk, aztán bevásároltunk grillezéshez, hogy végre kipróbáljuk Edit elektromos grillezőjét. Óriási boltban volt mindenféle finomság, de látszott, hogy itt más jellegzetes termékek vannak, mint Burgundiában. Bepácolt csontos karajt és kolbászokat vettem, mint utóbb kiderült, mindegyik jó választás volt.
 Később tankoltunk is, a kocsi így tele azért jóval többet fogyaszt, mint máskor.
A Reville melletti Jonville kempingbe jöttünk, ahol véletlenül három helyett csak két éjszakát foglaltam. Kiderült, hogy ez gond, mert nagyon tele vannak, így egy nap után át kell állítanunk a sátrat egy másik helyre. A másik gond, hogy foglalásnál nem jeleztem, hogy áram is kell, így első este áram nélkül maradunk ( hűtő, grillező?). Így serpenyőben sültek meg a húsok és kolbászok, saláta és krumplipüré lett mellé, meg a boltban vett madeleine-k, sütik. Szinte csak franciák vannak a kempingben, mellettünk van egy holland család, és még egy belgát láttunk. A tengerpart szinte a sátor mögött van, erős az apály-dagály, most apály volt, mikor este sétáltunk, homokos part, nagyon szép. Zoli nemigen hiszi, hogy lebontás nélkül át tudjuk szállítani holnap a 21. helyről a 47-re a sátrat, de mi hiszünk benne. Érdekes menet lesz. Reméljük, a 47. helyen lévők hamar elmennek, csak lakóautó. Ott majd lesz végre villany is.

Nap néni: benzinkútnál egy motoros ideges néni, a férje szerencsétlenkedett a motor tankolásánál. Nap bácsi: szomszéd holland a sírós gyerekével, akinek odébb kellett húznia a vitorlását a mi helyünkről, mikor megérkeztünk.