2013. augusztus 24., szombat

Aug. 18.

Utolsó napjaink egyike Franciaországban, de a nyaralós napok közül mindenképpen az utolsó telt el ma. Napsütésre, közepes szélre ébredtünk, éjjel kifejezetten meleg volt a szél miatt és még egy kevés eső is esett. Mivel nem sikerült felhívni telefonon a kajakiskolát, személyesen mentünk oda és volt is szabad kajak. Négyen mentünk el másfél órára két hajóval, Zoli nem akart jönni, így volt, aki fényképezzen.
Úgy volt, hogy megkerülünk egy szigetfélét, de kifelé haladva egyre erősebben hullámzott szembe. Mikor már eléggé előrehaladtunk, egyszer csak láttuk, hogy még milyen hosszan kellene előre menni, így visszafordultunk és mindjárt gyorsabban haladtunk a hátszélben. A szigetfélét még egy keskeny sáv kötötte össze a szárazfölddel, itt átvittük kézben a kajakokat és a másik oldalon is eveztünk egy kicsit, majd visszafordultunk és a dagály miatt már nem kellett emelni a hajót. Zoli közben utánunk jött a parton, így készültek képek is. Egyébként mindez hajónként 17 €-ba került.
Beszállás

A fiúk már ki sem szálltak, mi egy kicsit megtoltuk a hajót.

A kajakozás után vissza kellett menni a kempingbe, mert nem mindenki gondoskodott magának száraz ruháról és a pólók vizesek lettek. Ha már ott voltunk, csináltunk ebédet is, zacskós fokhagymakrémleves és palacsinta lett. A palacsintát jobb híján alufóliába téve serpenyőben átforrósítottam.
Délután Treguier-be mentünk el autóval, megnéztük a történelmi belvárost, katedrálist, kolostori kerengőt.
Treguier főtere

A templomhoz kapcsolódó kerengő

Utcakép Treguier-ben

Szerettünk volna még megállni Ploumanach-ban, hogy sétáljunk a világítótoronynál, de valami búcsús ünnepség miatt útlezárások, nagy tömeg, semmi parkolóhely nem volt. Ezt sajnáltam, szerettem volna még napsütésben megnézni a rózsaszín sziklákat.
Visszaérve a kempingbe a délután-este tengeri fürdéssel, szálláskereséssel másnapra, pakolással telt. Sens-ben fogunk aludni egy motelben, le is foglaltuk. A pakolás olyan jól sikerült, hogy a három ládából sikerült kettőbe összepakolni és a harmadikat összecsukni (egyelőre).

Amíg én szállást kerestem másnapra, a gyerekek élvezték a nagy hullámokat a parton. Ez az apadó víz.

Nap nénije: Treguier-ben a templomban a néni, akivel nehezen értettük meg egymást, hogy miért kell fizetni és hol, és mi van ingyen. Nap bácsija: aki enyhén megtolta a kajakunkat hátulról, mikor Noémivel megfeneklettünk az átemelésnél evezés közben.