2013. augusztus 24., szombat

Aug. 3.

Reggel a teheneket a kutya kihajtotta legelni, mihozzánk is benézett reggel fél hétkor, de szerencsére nem nyalt képen senkit, már fenn voltunk (lásd fecskék és fejés). Így a gyerekek végignézhették, ahogy jött a tejes autó és elvitte a frissen lefejt tejet, amiből ementáli lesz. Közben még azt is éreztük, ahogy a tehenek kihajtáskor beálltak a masszírozó alá, az is a színnek annak az oldalára volt felerősítve, ahol a fejünk volt alváskor. Fejmasszírozójuk is van, kefe a falon, oda dörzsölik a fejüket.
Szóval vidáman telt az este és a reggel, Suzan finom reggelit készített nekünk a ház elé, volt saját kertből szedett mentából tea, gyümölcs joghurttal, sajtok, felvágott, lekvárok, kenyér, szinte minden saját termék.

Alvóhelyünk

Az ablakon túl a tehénistálló van

Kilátás az ágyból

Tehénmasszírozó

A legtöbb tehén már kinn legel

Viszik a tejet

Mindez 60 € -ba került összesen ötünknek, és nagyon jól éreztünk magunkat, különleges szállás volt. Lefelé más útvonalat választottunk, kis forgalommal és sok-sok lejtővel, így végre nagyokat gurulhattunk és jól haladtunk, még ha toltuk is néha a biciklit. Gyümölcstermesztő vidék ez is, Zoli többször fényképezett, például felfuttatott málnát, szedret, ribizlit. Egy helyen udvarból árultak zöldséget-gyümölcsöt, mint egy kis helyi piac, itt vettünk és ettünk.
Egyértelmű táblák bicikliseknek is

Néha toltuk

Ribizli felfuttatva

Piac

Hundertwasser épület Altenrhein-ban

A partra leérve Arbon-tól haladtunk tovább Bregenz felé. Altenrhein-ban boltot kerestünk (svájci csokit kívántak, és kellett ebédre valami pékáru), teljesen véletlenül eljutottunk egy Aldi-hoz, ami egy Hundertwasser által tervezett vásárcsarnok mellett volt! Ez meglepetésként ért, ugyan a térképen valóban rajta volt, hogy van ilyen, de nem figyeltem rá.
Az ebédnek valókat már a régi Rajna-ág mellett fogyasztottuk el, majd szép tájakon, erdős vidékeken, több Rajna-ágon átkelve, kisebb elkeveredés után beértünk Bregenzbe, a kempingbe. A sátor és kocsi a helyén volt, jóval több vendég lett, tele van a kemping.  Sok a fiatal csoport, fiúk és lányok sátorral, főznek, söröznek, mosogatnak, mezítláb mászkálnak, bevásárló kocsival tolják át az árut, de egyébként este nem zajosak és a szemetet is összeszedik reggel maguk után. Mivel már három órakor itt voltunk, volt még idő friss húst venni vacsorához, így kínai kaja lett. Közben volt fürdés is a tóban illetve hajmosás zuhany alatt.
Éppen végeztünk a vacsorával és az  elpakolással, mire hatalmas eső támadt kevés jéggel, így beszorultunk a sátorba, lett idő leírni az elmúlt nap történéseit és képeket nézegetni.
Az Öreg-Rajna, ami a tóba folyik

Újra Ausztriában

Vihar előtt a kempingben

A nap bácsija, aki nem csak útbaigazított minket Hard közelében, hanem biciklivel kb. két kilométeren át vezetett is minket. A nap nénije a gyümölcsárus néni.

1. Helo!

Szeretnék létrehozni egy utazással kapcsolatos blogot napi rendszerességgel, hogy minél többen megismerjenek minél több tájat.
    Nem száraz utikönyvet, hanem élő kalandokat akarok feltenni a blogra. A sajátjaim mellé örömmel feltenném a te útleírásaidat is, ha hozzájárulsz és küldesz anyagot.