Reggel
Marci és Zoli elmentek a Spar-ba friss pékáruért és útravalóért, reggeliztünk,
összepakoltunk és elindultunk a három napos tókerülésre. Már Bregenz központjában
megálltunk, hogy megnézzük a tavi színpadot és az idei színpadképet: idén a
Varázsfuvolát adják elő majdnem minden este, napközben bárki bemehet a
nézőtérre és fényképezhet. A belépőjegyek az előadásokra 29 €-tól kezdődnek,
szombaton többe kerül.
A Varázsfuvola díszlete és a nézőtér
A
bicikliút nagyon jól kitáblázott, sőt, kerékpárosoknak külön jelzőtáblák,
tükrök is vannak. Az út körben a tó körül végig jó állapotú, nagyrészt
aszfaltozott vagy apró sóderes, ahol nincs kerékpárút, ott kisforgalmú utcákon
megy általában. A táblázás a három országban nem egységes, ez néha zavart
okozott, bár nem emiatt voltak néha tájékozódási problémáink, hanem az
alternatív útvonalak miatt. Ausztriában és Németországban sokan voltak ,
Svájcban, ahol nem lehetett eltévedni a sok tábla miatt, kevesen.
Panoráma útközben
Lindau belvárosa
Lindau - tópart
Lindau - a kikötő bejárata az oroszlánnal
Pihenő
Régi lánchíd
Az
első nap nem mentünk sok km-t, kb 55-t, minden nehézség nélkül haladtunk. A
rendkívül nagy forgalom volt zavaró, meg a rengeteg biciklis turista, főleg a
városokban. Megnéztük Lindau-t, aztán ahol szép parkokat, leülős helyeket
találtunk, ott ettünk. Friedrichshafen-ben az összes biciklis cókmókot bezártuk
a ruhatáras szekrényekbe és megnéztük a Zeppelin Múzeumot. Egyébként egy
léghajót többször láttunk a túra során, állítólag 200 € egy félórás körút
fejenként Friedrichshafen fölött. A múzeum nagyon érdekes volt, filmmel indult
eredeti felvételekkel a század elejéről és a harmincas évekből. Az első
légitársaságot a németek alapították léghajós szállításra, a harmincas években
Friedrichshafen-ből Lakehurst-be (USA) és még Rióba is voltak menetrendszerinti
járatok, az USA-ba két napig tartott az út és egy jegy egy gépész kb. féléves
fizetésébe került. A léghajó személyzete menet közben is folyamatosan
ellenőrizte a borítást, volt, hogy kimásztak még a tetejére is és befoltozták
az esetleges szakadásokat. A mai napig a legnagyobb légi jármű ez a bizonyos
Hindenburg volt, 245 méteres hosszúsággal. Egyébként a családi belépő ide 18 €
volt.
A léghajó alatt
ilyen volt egy kabin
A múzeum kívülről
Már
nem volt messze Immenstad, ahová korán érkeztünk ahhoz, hogy rögtön a minket
fogadó családhoz menjünk, ezért először a strandra mentünk, ahol fürödtek és
minigolfoztak a gyerekek. A ma éjszakai szállás úgy volt ingyenes, hogy már
korábban csatlakoztunk egy német kerékpáros szállásadó szervezethez, ahol a
tagok kölcsönösségi alapon szállást adnak egymásnak. Így egy hatgyerekes
családnál egy gyerekszobában aludtunk a földön a magunkkal hozott matracokon és
hálózsákokban. A gond csak az volt, hogy a szobában nem volt szőnyeg, így
minden fordulásnál nyekeregtek a matracok, ezért nem sokat aludtunk. A család egyébként, a hat 0-12 év közötti
gyerekkel, Velencéig fog biciklizni, sátorral együtt a napokban.
Nap
bácsija a Döner kebabos bácsi, aki Marcitól mindenfélét kérdezett. Nap nénije a
minigolfos néni.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése